måndag 9 februari 2009


När vi bodde i condominiumet så var detta vår närmaste granne, ett indiskt tempel. Munkarna som bor i templet börjar plinga i en stor klocka kl. 5 på morronen varje morron!, det var jättejobbigt i början men sen hörde man det inte längre! Ibland kunde vi kika ner när de hade ett indiskt bröllop, det är lite annorlunda än våra svenska, och alla har så fina färglada kläder.

Hoppas att ni har en bra dag!
Tjingeling


When we lived at the condo this was our closest neighbour, an indian temple. The munks who live in the temple start pulling a bell at 5 am, in the beginning it was hard to continue sleeping but after a while we got used to it. Sometimes we could se when they had their indian weddings, it´s so different from ours, and they all dress up in these colourful clothes.

Have a good day, See ya!


41 kommentarer:

  1. Vad roligt med Singapore! Har alltid velat åka dit. Vad gör du där?

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag avundsjuk! =( Hur varmt är det där?

    Och ja, vaselin är super :)

    SvaraRadera
  3. SV: Haha ja :) Vad härftigt att bo i Singapore :) Kram!

    SvaraRadera
  4. sv; åh, tack :)

    SvaraRadera
  5. haha :) det är inte så coolt med en tvillingsyrra när man väl har en, och jag har också en lillebror.. skitjobbig :D

    SvaraRadera
  6. Va klockan 5, är de inte kloka:-

    /Maja

    SvaraRadera
  7. Oj ! vad coolt ! Coolt att du bor i Singapore :)

    SvaraRadera
  8. Hej hej tjejen!
    Åh härligt med värme! Hur är det på andra sida jorden då? Kram kram Fiffi

    SvaraRadera
  9. Ja det är grymt lyxigt att få det ibland ;)
    Hur kommer det sig att du bor i utlandet? :o
    Coolt!

    SvaraRadera
  10. singapore? FRÄCKT!!

    SvaraRadera
  11. Sv: tack så mkt:D de e skoj jaa :D
    jaa, de tar jue ett tag tills man fått så många ;)
    bevaka mig via bloglovin?

    SvaraRadera
  12. hej vill du få tusentals besökare till din blogg jättensabbt helt gratis???tar bara några sekunder....gå då in på den länk jag har i mitt senaste god morgon inlägg!!!

    SvaraRadera
  13. SVAR: tack^^ vad roligt är du i singapore? fan vad kul!! vad gör du där? kram

    SvaraRadera
  14. Tack det samma :)
    Ha en trevlig dag :)

    SvaraRadera
  15. Tyvärr blev det inte så mycket sömn, föörkyld och dan så kunde inte sova! :D

    Detsamma, ha en bra dag du med :D

    SvaraRadera
  16. Vad fint det var!

    SvaraRadera
  17. åh, tack ska du ha! vad glad jag blir! :}
    ha det så bra!

    SvaraRadera
  18. *svar* - tack ! . hha :) ,

    SvaraRadera
  19. SV: Roligt att du tyckte det! :D hehhe, har oxå varit där, men det var ett tag sen.
    Hur är det att bo i Singapore? )

    SvaraRadera
  20. Hur är det att bo nere i Singapore då? :)

    SvaraRadera
  21. Svar: Ja, visst är dom! Bor du i Singapore?

    SvaraRadera
  22. sv: tihi, visst hade vi kul, vi har varit bästavänner sen barnsben och känner varandra utantill och innantill :) då blir allt kul! haft en bra dag? fin blogg!

    SvaraRadera
  23. Sv: Javisst, vettu! ;)

    Häftigt att bo i Singapore :O

    SvaraRadera
  24. Jag har haft en underbar dag !
    Du själv då?
    Kram

    SvaraRadera
  25. klaga inte nu på värmen har i svergie får vi sköldskador av att titta ut ;P hahah vi kan ju byta! jag vill fan till ett varmare land=)

    SvaraRadera
  26. hehe, jag fick skjuss hem ändå ;)

    SvaraRadera
  27. sv: jaa :( trevligt trevligt!

    SvaraRadera
  28. Sv: yoga är jätte kul! om du inte har provat det tycker jag definitivt att du ska göra det:)

    ja min dag har varit jätte bra! hur har din varit? skönt med värme. det skulle jag oxå behöva just nu x) haha

    SvaraRadera
  29. å, jag vill också ha värme!
    tack! :D

    SvaraRadera
  30. Javisst är den!

    Hur kommer det sig att du är i Singapor?

    Puss!

    SvaraRadera
  31. svar: jag har också mängder, kan inte få för många, men det är kul med väskor utan märken också, sånna som man kan hitta utomlands, vad är bättre än variation?
    hur kommer det sig att du bor i singapore? bor din familj där ? kul!

    SvaraRadera
  32. hade skit kul!=D Fast jag krockade två gånger XD

    SvaraRadera
  33. svar : jo jag överlever alltid.hur är det med dej söta människa?
    LOVE <3

    SvaraRadera
  34. tacktack sötnos;*

    SvaraRadera
  35. Sv; Tack tack! Så roligt att du är i Singapore! Intressant. :D

    SvaraRadera
  36. Vilket fint hus!
    Hah, jah ser inga människor... ;D

    SvaraRadera
  37. Jag är inte alls avis :P
    vad gör du där?

    SvaraRadera
  38. Sv. Åh vad härligt! Eller ja kanske inte att det för FÖR varmt, men endå.
    Jo det är rätt lätt här kan jag säga! Haha, det är inte kul att frysa tom när man är inne xD

    SvaraRadera
  39. Ha en bra dag :) kram Lina

    SvaraRadera
  40. häftiga bilder :) låter roligt!

    SvaraRadera
  41. måste va kul att bo där :D

    SvaraRadera

Tack för snäll kommentar!
Om du undrar över varför jag bor i Singapore finns allt i fliken "Bo i Singapore", har du andra frågor så kör på:)