onsdag 21 januari 2009



Det här är Sexy Girl...ja hästen alltså, hon heter så!
Jag KANSKE ska låna en häst för typ en månad och då KANSKE jag ska ta SG (Sexy Girl)
Hon är en lättriden häst så jag gillar henne. Imorgon bitti ska jag rida en häst som kallas Fireball som betyder eldboll :p det ska bli intressant.

Här i Singapore (tycker jag) är det mera detaljerat än i Sverige....tränarna är mycket mer petiga. Men jag var ju inte i den bästa ridskolan i Sverige så att det kan ju vara annorlunda på olika ställen!
Jag började att rida när jag 3-4 år men då var det ju bara ponny ridning sen när jag blev 7 så började jag ta det på allvar.
Här i Singapore har jag bara ridit 7 lektioner, tidigare var stallet jättelångt bort och jag hade fotboll förra terminen, så det fanns ingen tid för ridning.
Imorgon ska jag upp kl 6.30 och rida igen, mamma är jätteglad över att gå upp så tidigt...not!

Just nu så är det en ödla i fönstret! Jag ska to bort den innan mamma ser det! XD
VI SES!!!!!

This is Sexy Girl ... well that´s the horses name! I will maybe borrow a horse for like a month and perhaps I choose SG (Sexy Girl). She is an easy riden horse so I like her. Tomorrow morning, I will ride a horse known as Fireball, that will be interesting.
Here in Singapore (I think), the trainings are more detailed than in Sweden .... the trainers are much more picky. But I was not in the best riding school in Sweden so it can be different in different places! I started riding when I was 3-4 years but then it was just pony riding but when I turned 7, I started taking it seriously.
Here in Singapore, I have only taken 7 lessons, just because the stable was so far away and I had soccer pracice and so little time left!
Tomorrow I will be up at 6.30 riding again, mom is happy to get up so early ... not!

OMG right now it's a lizard in the window! I will remove it before mom sees it!
SEE YOU !!!!!

15 kommentarer:

  1. Va läsckigt såg du en ödla på fönstret, ahhh!
    Hopas du fick bort den..

    Kram

    SvaraRadera
  2. Svar: Oj tack så jätte mycket, va glad jag blev nu =)

    Hoppas allt e bra med dig tjejen!!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Sv: tack så väldigt mycket :)

    SvaraRadera
  4. okej, ändå mysigt!
    har ni ett eget hus eller hur bor ni?
    och vad är vädret där? :)
    hur länge ska ni stanna där?

    ha det braa! pusss

    SvaraRadera
  5. tack så jättemycket! :D Den på apan är tagen i thailand ^^

    SvaraRadera
  6. oh nice photo!

    SvaraRadera
  7. oooj vad skönt med sol! Vill oxå ha sol.

    Hur kommer det sig att du bor i Signapore?

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Visst var det. Härligt att bo i Signapore

    SvaraRadera
  9. sv: Åh tack så jättemycket för all beröm <3
    Jag ska bara vila i Berlin, dvs shoppa, kolla staden osv (:

    SvaraRadera
  10. Vilken fin bild! =)

    Jag fick inte en så lång sovmorron som jag först trodde, men jag fick sovmorron till 9.30 , så det var ganska bra ändå! :)

    SvaraRadera
  11. Men gud så häftigt, jag hade också velat bo utomlands - vilken upplevelse!:D

    SvaraRadera
  12. va roligt :d berätta gärna lite mer om hästen :d

    SvaraRadera
  13. ja gör de.. de är ju superkul med en sån tävling.

    SvaraRadera
  14. jaha, var roligt! :) hjälp vad många ni var! vi är lixom 600 elever ;)

    ha en bra dag! =)

    SvaraRadera
  15. sv: hejsan!
    vad coolt att bo i singapore.
    Hur länge bodde du i sverige innan du flyttade ner? :)

    Du får också ha en bra helg! Kram!

    SvaraRadera

Tack för snäll kommentar!
Om du undrar över varför jag bor i Singapore finns allt i fliken "Bo i Singapore", har du andra frågor så kör på:)