fredag 30 januari 2009



Hej allihopa!
Joo jag har fått några frågor som jag har tänkt svara på idag!

Hur länge har jag bott i Singapore?
Jag har bott i Singapore 2 år. Här börjar man skolan 1 år tidigare så i Sverige skulle jag gå i 6:an här går jag i 7:an. Men i min Svenska skola som jag går i också (bara Fredagar) är jag i 6:an.


Skälet till att vi bor här?
Min pappa jobbar för ett svenskt företag som ville öppna kontor i Asien, och vi gillade Singapore bäst av de länder vi besökt.


Tar jag alla foton själv?
Ja! Eller min mamma:)

Varför började jag att blogga?
Hade inget annat på tanken. Verkade kul.... :)

Är det svårare i skolan här (Singapore) än i Sverige?
När jag kom hit så JAAA men nu fattar jag lite mer och har kommit in i Saken. Men skolan kräver mer av oss, det är mycket läxor och man går framåt snabbare, i Sverige går allting mer långsamt. I matten här ligger Singapoe 3-4 år före Sverige...

Saknar jag Sverige?
Jag saknar familj och vänner! Men jag tror nog att när jag flyttar tillbaks så kommer jag att sakna Singapore!

Om ni undrar mer om hur det är att bo utomlands eller har andra frågor , så fråga på:)

Nu ska jag till stallet och hjälpa till med ponnyridning, See ya!

Hello everyone!
I have had some questions that I intend to answer today!

How long have I lived in Singapore?
For 2 years, here they start school 1 year earlier than in Sweden so her I´m in grade 7. But in my Swedish school (afternoon Fridays) I´m in grade 6.

Why do I live in Singapore?
My dad works for a swedish company that wanted to open an office in Asia, and we decided that Singapore felt right for us.

Am I the photographer of all the photos?
Yes! Or my mom:)

Why did I start to blog? Seemed like fun .... :)

Is the school harder here (Singapore) than in Sweden?

When I came here so YEEES but now I understand English better, so now it´s easier. But the school requires more of us, it's much homework and you go forward more quickly, in Sweden, everything goes more slowly. In math, Singapore is 3-4 years ahead of Sweden...

Do I miss Sweden?
I miss my family and friends! But I do think that when I move back, I will miss Singapore!

I you have any more questions, ask them!

Now I´m going to the stable helping out with the pony riding! See ya!

19 kommentarer:

  1. sv, mjo men man kan ju aldrig jämföra det med hur varmt du har :(

    SvaraRadera
  2. häftigt att bo i singapore!

    SvaraRadera
  3. Okeej<33 vad roligt att du kollade på min blogg jag skulle också sakna mina kompisar om jag flittade :D (jag har ju flyttat några gånger :D) hoppas vi ses snart fin blogg!! och bilder:)

    SvaraRadera
  4. Så mange fine bilder du tar :) Kjempeflink.

    SvaraRadera
  5. aha nej men jagska spela lördag natt till söndag natt :P

    SvaraRadera
  6. sv: kan och kan, jag försöker väl och hoppas att jag ska bli bättre ;D

    SvaraRadera
  7. Vad coolt att du bor där :)

    SvaraRadera
  8. åh, du gjorde precis min dag.
    sånt där är verkligen kul att höra!
    att någon gillar det man gör.

    SvaraRadera
  9. Tack så jätte mycket.:) va kul att bo i Singapore. <3 Hoppas allt är bra med dig.

    SvaraRadera
  10. *Sv; Nice! :) jag prenumererar på din blogg nu, gör detsamma med min! :)

    Intressant att du bor i Singapore. Pappa ska åka dit i veckan och hälsa på farmor och alla :) vill också åka dit, bodde där när jag var mini! Kram*

    SvaraRadera
  11. sv: jodå det är bara bra :)
    lite tråkigt väder bara som vanligt..

    Hur har du det nere i Singapore då?

    SvaraRadera
  12. Roliga svar, trevlig läsning :)

    kram

    SvaraRadera
  13. Tack :) hade det superbra!!

    SvaraRadera
  14. Jo tack det vill jag lova. Det snöade här i Västervik i dag :(
    Jag vill ha VÅR!

    SvaraRadera
  15. med mig är de också bra.
    Tack så mycket :) <3

    SvaraRadera
  16. svar : tack så himmla mycke :*

    Åh vad lyxigt att bo singapore,bilderna ser helt underbara ut!
    Massor med kramar <3

    SvaraRadera
  17. Missa inte chansen att vinna ett sött halsband i min blogg! =)

    SvaraRadera
  18. Svar:
    Jada , min helg är så bra så:)

    Åhå, rider du ?

    Kram!

    SvaraRadera
  19. Värsta spännande att bo där ju! :) skönt med värme året runt i alla fall :P
    Min kusin är 4 år, kom till Sverige när hon var 1½ och då hade hon suttit i en säng på ett barnhem, så hon kunde inte gå ännu.. men hon lärde sig att gå och att prata snabbt, så nu springer hon runt och munnen går i ett :)
    Lojs http://lojskojs.blogg.se

    SvaraRadera

Tack för snäll kommentar!
Om du undrar över varför jag bor i Singapore finns allt i fliken "Bo i Singapore", har du andra frågor så kör på:)