tisdag 6 januari 2009



Det här är mina ögon...I min panna, har jag en indisk sak...Men den har jag ju inte alltid. Vi gick till en Indisk restauraung här på Shangri-La´s hotel i Kota Kinabalu.

Jag och min familj brukar äta på alla olika restauranger i Singapore och andra länder. Vi gillar att prova nya saker. Eftersom min mamma är vegetarian så kan vi inte alltid äta på alla ställen.

I Singapore så fins det ett ställe som heter Banana Leaf. Som betyder Banan Löv. Där brukar vi äta ibland. Man äter på bananlöv med händerna. Man måste äta med höger hand där bara för att man torkar sig på toaletten med vänster. (Enligt dom)

Alla indiska restauraunger är inte en som med banan löv.Det fins såna som är med fat och bestick också!


Vi ses!



This is my eyes ... In my forehead, I have an Indian thing ... But its not there always. We went to an Indian restaurant here at Shangri-La's hotel in Kota Kinabalu.

Me and my family eat at all different kinds of restaurants in Singapore and other countries. We like to try new things. Since my mother is a vegetarian, we can not always eat in all places.

In Singapore its a nice place called Banana Leaf. Where we tend to eat sometimes. People eat on a banana leaf with your hands. You have to eat with your right hand,just because you wipe yourself in the bathroom with the left. (According to them)

In all indian restaurant you dont eat on banana leafs. Some other indian restaurant are with normal plates and nobody eats with the hands...(Only my brother)


See you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för snäll kommentar!
Om du undrar över varför jag bor i Singapore finns allt i fliken "Bo i Singapore", har du andra frågor så kör på:)