fredag 9 januari 2009

Orangutang

MALAYSIA/BORNEO


Det som är näst roligaste med att resa är att man får se nya saker. Joo visst jag har sett en apa förut men det var lite roligt att se en orangutang ute i den vilda djungeln...

När vi var på väg till kön där vi behövde köpa biljetter så hade vi precis sprejat mygg sprej. Problemet var att jag råkade röra min läpp... Det blev bort domnad... Nu fattar jag varför man skulle var försiktig med den!! :)

Orangutangerna var håriga som min pappa, men dom hade också stora läppar... Det såg roligt ut när dom blev matade med mjölk.. Jag som älskar mjölk! Om jag får välja något att dricka väljer jag mjölk. En utav orangutangerna hette Kota...Som står för Kota Kinabalu...

För att komma till det stället där vi stog behövde vi gå upp en lång trapp igenom djungeln...



Vi ses, hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för snäll kommentar!
Om du undrar över varför jag bor i Singapore finns allt i fliken "Bo i Singapore", har du andra frågor så kör på:)